ABET Akreditasyonu

abet-logo
  İTÜ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı, ABET Mühendislik Akreditasyon Komisyonu (EAC) tarafından akredite edilmiş bir programdır,  www.abet.org .

 


    İnşaat Mühendisliği Programı Öğrenci Çıktıları
     

    a- Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.

    b- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.

    c- Bir sistemi, ürünü veya süreci ekonomik, çevre, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, yapılabilirlik ve surdürebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.

    d- Farklı disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi.

    e- Mühendislik problemini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi

    f- Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma bilinci.

    g- Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi.

    h- Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini kavramak için geniş kapsamlı bir eğitime sahip olma özelliği.

    i- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu yapabilme becerisi.

    j- Güncel/çağdaş konulara ilişkin bilgi sahibi olma özelliği.

    k- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, çağdaş mühendislik ve hesaplama donanımlarını kullanabilme becerisi.


    Program Eğitsel Hedefleri:

    İTÜ İnşaat Mühendisliği Programı mezunlarından;

    1. Temel mühendislik bilgilerini meslekte karşılaştıkları inşaat mühendisliği problemlerini çözmek için kullanması beklenir.
    2. İnşaat mühendisliği mesleğini herhangibir yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası firmada veya kamu kuruluşunda yapması beklenir.
    3. Ömür boyu öğrenmeyi sürdürmek için ülkede veya yurtdışında yüksek lisans eğitimi veya mesleki eğitimler ile kendi kendine öğrenmeyi geliştirmesi beklenir.
    4. Mesleki topluluk aktivitelerine katılması, mesleklerini, etik kurallar ve mesleki sorumluluklar ile yapması beklenir.



    Son 6 Yılda Programa Giriş Yapan Öğrencilerin Kabul Standartları

    Akademik Yıl

    Üniversite Giriş Sınavı

    Kayıt Yapan Öğrenci Sayısı

    Sayısal Puan

    Sıralama

    Taban
    Puan

    Tavan
    Puan

    Taban
    Puan

    Tavan
    Puan

    Ortalama

    2011-2012

    493.759

    538.045

    17799

    2737

    16086

    235

    2012-2013

    470.819

    510.298

    16533

    3963

    14650

    245

    2013-2014

    442.426

    483.809

    16587

    4862

    14497

    247

    2014-2015

    448.740

    519.255

    16939

    1212

    14987

    247

    2015-2016

    429.413

    472.517

    17898

    5097

    15453

    247

    2016-2017

    455.292

    492.323

    19351

    6310

    16946

    252

    2017-2018

    455.292

    481.920

    22660

    6649

    19687

    257

     

     


    Giriş Yapan Öğrenci ve Mezun Sayıları

    Akademik Yıl

    Kayıtlı Öğrenci Sayısı

    Mezuniyet Yılı

    Mezun Sayısı

    2018-2019

    262

    2018

    273

    2016-2017

    252

    2016

    260

    2015-2016

    247

    2015

    230

    2014-2015

    247

    2014

    278

    2013-2014

    247

    2013

    248

    2012-2013

    245

    2012

    240

    2011-2012

    235

    2011

    237

    2010-2011

    236

    2010

    200

     



     2018-2019 Akademik Yılı Kayıtlı Öğrenci Sayıları

    Yıl

    Öğrenci Sayısı

    Hazırlık

    349

    1. Sınıf

    380

    2. Sınıf

    353

    3. Sınıf

    315

    4. Sınıf

    409

    TOPLAM

    1806

     




    Programa Kayıtlı Toplam Öğrenci Sayıları

    Akademik Yıl

    Toplam Öğrenci Sayısı

    2018-2019

    1806

    2017-2018

    1744

    2016-2017

    1727

    2015-2016

    1748

    2014-2015

    1687

    2013-2014

    1565

    2012-2013

    1567

     

     



    Erasmus Kapsamında Gelen Öğrenci Sayıları ve Çift Anadal Programına Kabul Edilen Öğrenci Sayıları

    Yıl

    Erasmus

    Çift Anadal Programı

    2017

    32

    14

    2016

    35

    14

    2015

    23

    15

    2014

    19

    13

    2013

    6

    12

    2012

    16

    11

    2011

    6

    10

    2010

    7

    10